Wednesday 6 November 2013

No more Toujours Collagen Dust.

Salam..hai..

Sekarang banyak betul collagen di pasaran sampai rambang mata dibuatnya. Hehe. Macam-macam ada. Ada yang famous, ada yang biasa-biasa je.Tapi kalau korang nak ambil collagen, buat la research sikit yea. Bukan ape..untuk make sure benda yang masuk dalam badan kite tu tak membahayakan. Jangan main telan je yea. Ada kelulusan KKM tu sangat la penting

Dulu saya consume Toujours collagen dust. Lama dah before kawin dulu. Lepas kawin, bunting pelamin..hehe.. terus stop sebab tak sesuai untuk pregnant women. Lepas dah bersalin, tercari-cari apa la collagen lain yang bagus. Sebab malas dah nak ambil collagen dust. Bukan sebab apa, sebab leceh la nak tabur2 dalam makanan, dalam pelembap muka..dalam air. Kalau dalam air kena make sure air yang berperisa pulak tu sebab rasa hanyir die kuat sikit. Memang memerlukan kesabaran la nak ambil collagen dust ni. 

So, lepas buat research mengenai 1001 collagen dalam pasaran, saya decide untuk ambil Shaklee Collagen Powder. Kenapa??

Sebabnya 

1. Ianya adalah colagen semulajadi yang mengandungi 4,00mg proprietari RSS (Red SnapperScale) collagen iaitu kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstak daripada sisik ikan merah.

2. Sisik ikan merah merupakan sumber premium kolagen dengan kadar serapan kolagen yang paling tinggi.

3. Kolagen Shaklee bermolekul sangat ringan iaitu kira-kira 1000 Dalton yang mudah diserap oleh badan dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan kulit dengan berkesan. Menjadikan kulit cantik, muda dan anjal. 

Apa pulak fungsi bahan dalam Shaklee Collagen Powder?


  • Kolagen ikan - memberikan kesan elastin, membuatkan kulit lebih anjal. (kulit nampak muda dan gebu..huhu)
  • Ekstrak kulit kerangan - mengandungi glukosamina sebagai pelincir sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata.
  • Lactobacillus acidophilus - meningkatkan penyerapan kolagen. (haa..ni best, baru la cepat nampak kesan die).
  • Ekstrak biji Camela Japonica - Membekalkan nutrisi dan penghidratan. (baru la kulit lembap elok je..tak minyak, tak kering).
  • Ekstrak Pfaffia - merawat rambut gugur (tak payah hari2 kena vacuum lantai sebab banyak rmabut gugur), ketidakseimbangan hormon dan meningkatkan tenaga batin (amboi..hehe).
  • Vitamin C - Menggalakan pengeluran kolagen dan menentang radikal bebas (lagi banyak kolagen, lagi nampk muda..best!).
  • Vitamin B2, B6 - Membekalkan tenaga yang penting dalam pengeluaran kolagen dalam sel tubuh (ulang sekali lagi..lagi banyak kolagen..lagi nampak muda remaja..best!)

Haa..puas hati tak dengan explanation saya. Korang nak collagen yang macam mana lagi..ini dah sah-sah terbaik. Tunggu apa lagi..jom cuba kolagen shaklee.

Jom cuba Shaklee Collagen Powder :)

Saya beri jaminan harga terbaik dari saya dan juga guideline cara pengambilan kolagen untuk memastikan kadar serapan yang tinggi.

Email
littleprincess_diana@yahoo.com 
ID: 932730



No comments:

Post a Comment