Wednesday 13 November 2013

ESP Untuk Ibu Menyusu

Assalamualaikum..hai..

Apa nikmatnya jadi ibu, ummi, mama, mummy,mak?
Mesti la nikmat breastfeed baby. Kebanyakkan daripada ibu-ibu semuanya nak sangat menyusukan bayi sendiri kan. Sebab nikmat breastfeed ni sangat la best..dapat pahala lagi menyusu bayi. Tapi bagi yang maybe takde rezeki nak breastfeed tu, tak boleh nak buat macam mana la kan. Tapi yang penting kita usaha. 

Saya rasa semua orang tahu dan aware pasal ESP (Energizing Soy Protein) Shaklee ni kan. Sebab ESP ni memang la tersangat famous dikalangan ibu-ibu yang hamil serta ibu yang menyusu. 
Sebab apa?
Mesti la sebab nak banyakkan susu. Bila susu banyak, boleh buat stok untuk anak.Best. Rasa puas sangat. Hehe. Lagipun mom's milk kan is the best :) 



So, bagi ibu-ibu yang hamil tu, elok la ambil ESP dari awal sebagai persediaan bila dah bersalin nanti. Tak macam saya, dah bersalin..sebab risau susu sikit..baru la nak sibuk-sibuk cari milk booster. Actually dah ramai ibu-ibu yang consume ESP ni bagi positive feedback. Sebab tu la famous sangat ESP ni. 

Sebelum saya consume ESP, everytime pump susu kalau dapat 4oz rasa seronok la kan. Rezeki anak.. Tapi bila ada kawan yang tegur cakap susu badan saya cair baru la perasan, 
"aah..cair la.. ingat biasa la macam ni.."
Patut la Inas Dahlia asyik lapar je. Rupanya susu badan saya ni cair. Tapi lepas consume ESP, memang perasan susu lebih pekat bila pump. Memang beza betul dengan masa sebelum ambil ESP tu.

Korang yang belum cuba boleh la cuba dan tengok perbezaan dia okey. Ini testimoni saya je. Sharing is caring.





Email
littleprincess_diana@yahoo.com

No comments:

Post a Comment