Tuesday 4 September 2012

Macam-macam

I still can remember, betapa terdesaknya saya nak kurus masa dekat nak kawin aritu. Semuanya sebab nak kelihatan cantik dalam gaun pengantin. I want to look good. A desperate bride-to-be at that time..haha..

My weight asalnya 46kg je..tapi bila pindah ke Penang..tup..tup..jadi 51kg almost 52 kg..!! Wahh...bila berat ni naik..??!! Melampaunya... Macam tak percaya je.. Masa nak kawin tu saya cuma ada masa lebih kurang beberapa bulan je untuk kuruskan badan.

Apa nak buat ni??
Helpppp...!!

I am so desperate..and i am hungry too..pfttt..:p

Apa yang saya buat untuk kuruskan badan?

1. Diet. Kurangkan makan nasi. Tengahari makan nasi separuh je..lauk banyak. Malam buat sandwich
    sendiri. Sampaikan bestfriend pun terjebak malam makan sandwich je..padahal dia memang dah sedia
    kurus..haha..

2. Tak cukup dengan tu, beli vitamin Lecithin. Sebab ada kakak kat ofis cakap vitamin tu boleh proses
    perut. Beli tapi sampai ke sudah..to be exact sampai ke hari ni still ada lagi. Tak sampai separuh pun
    makan.



3. Tapi tak puas hati jugak..sebab tak kurus pun. Beli teh detox pulak..Detoxlim. Pun tak habis jugak sebab
    tak suka minum teh. Dahla teh die tak sedap... Telan jugak sebab nak kurus..kononnya nak detox la
    benda yang bukan-bukan dalam badan ni.



4. Sebab tak suka teh, beli pulak jenis pil. Untuk detox jugak. Tapi end up sembelit pulak..detox apa ni..??
    Pil dia ada lagi setengah botol..pftt..




Hmm..nak kurus ni...macam mane ni..??

5. Beli pulak kopi kurus DCL. Suka jugak sebab kopi die sedap. Boleh tahan lapar.. pagi-pagi cicah dengan
    biskut Jacobs Weetameal. Sebab suka..rasanya saya repeat order kopi ni. Hehe..




Dalam masa tinggal lebih kurang sebulan lebih je.. Tak tau nak buat ape dah..pasrah. Tapi belum menyerah lagi sebab sangat optimis nak nampak cantik dalam gaun pengantin.

6. Join physical exercise yang dikendalikan oleh bos sendiri. Lunch time..40 minutes exercise. Seminggu
    kadang-kadang 2 kali..kadang-kadang 3 kali. Hehe.. Seksa i tell you... Memang la best sebab boleh
    keluarkan peluh tapi sakitnya badan, tanggung la 2,3 hari..hehe.. Lepas exercise 40 minutes ada lagi 20
    minit..makan nasi kandar. haha...nasi still separuh.:)

7. Tak cukup 40 minit masa lunch hour. Mintak kat bakal husband at that time la..sekarang dah jadi husband
    dah..hehe.. Mintak training program, balik rumah pukul 5, exercise dulu sebelum dinner. Exercise sorang-
    sorang..30 minit.

8. Tak best pulak tak de alat exercise langsung. Beli skipping rope..lompat kat rumah sorang-sorang. Huhu..
    mesti orang bawah rumah heran apa benda orang atas ni buat..:p

9. Lupa pulak..sebelum beli skipping rope, saya ada beli abdominal roller..konon nk kempiskan perut.
    Nampak macam senang je..tapi susah jugak nak buat. So, pakai sekejap je..lepas tu simpan buat harta
    karun.

10. Beli corset, beratus jugak.. Pegi beli dengan bestfriend. Lepas beli excited sangat nak
      pakai..huhu..confirm semua lebihan akan ditutup..haha..berjaya. Tapi...malangnya, masa drive dari Sp-
      Penang..rasa sakit menyucuk.  Tak selesanya.. Solat pun tak selesa jugak..huh! Dahla sakit
      menyucuk..pastu breast macam dipush up sangat-sangat. Tak suka..malu.. End up saya gantung je dalam
      almari sampai sekarang buat harta karun jugak.

Banyak benda yang saya buat untuk kurus, by the time saya kawin saya cuma turun 1 kilogram je.. Saya pasrah dan menyerah. Sebab nak pakai jugak gaun pengantin tu..

So..my advise is jangan la jadi macam saya, beli macam-macam..tapi end up tak pakai pun. Kalau calculate ntah berapa la yang saya dah laburkan. Saya nyaris-nyaris untuk register Marie France..pftt.. Belilah benda yang betul-betul dah terbukti berkesan. Supaya anda takde la membazir macam saya..:) Biar alah membeli tapi menang memakai.

Premium Beautiful saya yakin adalah pilihan yang tepat untuk anda yang nak kurus. Pakai secara konsisten 8 jam sehari, confirm kurus. Korset ni jugak memang takde masalah nak pakai 8 jam sebab material dia yang bagus. Dah banyak testimonial..so, apa lagi kena la cuba, baru tahu..:)


No comments:

Post a Comment