Tuesday 25 September 2012

LIFE NEED CHANGES

Every changes that you make is not for others but for yourself and your family. CHANGE. It is a tough job. Mental,physical, spiritual, emotional. All you need is to be BRAVE. Be brave for your loved ones. If its not you, who else gonna do it for you. 

All of us want to be SUCCESS. And to be SUCCESS you need CHANGES.

CHANGES=SUCCESS

Bukan semua orang berupaya untuk melalui fasa perubahan dengan jiwa yang kental. Tapi bila mengenangkan orang yang tersayang, don't be surprised by the motivation that will come out from you. So, be persistence. 

Siapa yang tak mahu jadi seperti CDM Hanis Haizi. Dalam dunia Hai-O, boleh dikatakan she is a very famous leader. But, never look at her achievement only, but look at what she has gone through and the transformation that she made to improve her life. She is such a great motivator! 

Dulu Hanis pun sama macam kita jugak..


Tengok Hanis sekarang..dah berubah. Tapi kita still macam kita dulu2 kalau kite tak nak berubah..



Saya suka baca kisah kejayaan orang lain. Ia adalah pemangkin semangat saya untuk berjaya. Lihat kesusahan yang orang lain lalui, kesungguhan mereka, kekuatan semangat untuk meneruskan hidup, kerajinan mereka. Ternyata ada formula untuk berjaya dan kejayaan bukanlah sesuatu yang mustahil. 

Tapi, yang penting perubahan mesti ada. Terutamanya perubahan sikap. Sebab dalam setiap kejayaan yang dikecapi oleh seseorang, tiada istilah goyang kaki dalam kamus hidup dia. Kita dengan senang-lenang akan cakap, "bestnya income dia 5-6 angka..","wah..handbag mahal, kete mahal.." dan bla..bla..bla.. Tapi pernah tak kita pikir pukul berapa dia tidur, pukul berapa dia start keje? Tak, kan? Kita cuma nampak apa yang dia ada, tapi jarang sekali kita nak belajar macam mana dia buat semua tu. 

Last but not least, life is all about making changes. Kalau tak hari ini, bila lagi?? By the way, the choice is always yours :)

XOXO,
Diana





No comments:

Post a Comment