Monday 10 September 2012

GEMUK KE KURUS?

Isu bentuk badan ni memang sangat sinonim dengan wanita. Sebab apa..sebabnya semua wanita nak kelihatan cantik. Memang la cantik tu sangat subjektif tapi mata kita sentiasa tertarik dengan yang cantik. Dan yang cantik itu selalunya yang kurus, slim ataupun badan cantik terletak. 

Teringat semalam tengok rancangan Nona, ada isu pasal bentuk badan. Dan ada seorang personaliti tu mengatakan..kalau gemuk tu menyusahkan dia, dia memang taknak kembali ke zaman gemuk tu lagi. Haa..tengok la betapa negatifnya impak menjadi seseoarang yang berbadan besar.

Yelah..bila badan kita besar..dah tentu pergerakan kita terbatas dan menjadi perlahan. Kalau dah macam tu macam mana kita nak menampakkan diri kita ni seorang yang cergas. Even worst kalau ianya mengganggu kesihatan kita. Kencing manis, darah tinggi, sesak nafas..masalah jantung. Subhanallah..mintak simpang la dari semua tu. 

Bukan la nak mengutuk orang yang berbadan besar..cuma ini sebagai peringatan untuk diri sendiri jugak. Kita punya pilihan untuk memilih..dan ambil inisiatif supaya kita lebih sihat dan boleh menjalani hidup dengan lebih gembira.

Tepuk dada..tanya selera..;)

Have a nice day everyone..

No comments:

Post a Comment