Friday 27 December 2013

Elianto BB cream & lipstick.

Assalamualaikum..

Hai..


Baru-baru ni saya ada beli BB cream baru sebab BB cream yang lama dah nak habis. Lepas 2 tahun pakai Maybelinne BB cream, kali ni tukar pulak la. Decided untuk try Elianto BB cream :). So, saya beli Elianto Miracle Multiplex BB Cream. 


Ada SPF 25.
Oil Control dan
Moisturizing and brightening effect.

Normal price RM49 tapi masa saya beli ada 15% diskaun..huhu. Range multiplex ni ada 2 jenis:
1)Moisturizing and brightening
2) Moisurizing, whitening, anti-wrinkle and firming


Ini adalah serba sikit dari pengalaman or my review la using Elianto BB cream. Saya pilih kod no.2, untuk natural skin tone. Bila sapu memang warna die sangat akan-akan kulit saya. Takde la effect putih melepak yang pelik. Hehe. Senang nak sapu, cream die cepat absorbed. Tapi saya rase saya pakai agak banyak, sebab litupan die sangat nipis. Rase macam kalau pakai sikit tak cukup je.Hehe.Tapi saya rase bagi yang takde masalah pori besar macam saya, pakai sikit je dah cukup.

Yes, i have big pores.Kesan dari jerawat masa zaman sekolah dulu. But, now its getting better. With the right skincare and supplemens. It helps :)

Apa-apa pun saya memang suka la BB cream ni, menyesal tak cuba dari dulu lagi.Hehe. BB cream ni pun ada banyak jenis,ada untuk kulit berminyak, hydrating and age renewal. So, pasni boleh cuba yang untuk anti-wrinkle pulak..al maklum la..lagi 2 tahun nak masuk 3 series..Hehe.. 

Dah alang-alang pegi Elianto, takkan beli satu barang je kan. Perempuan..memang rambang mata kalau masuk kedai macam ni. Huhu. Sempat grab a lipstick. 




Elianto Star Rich Rouge.
Kod A02. 
RM 29.

Lipstick ni die matte finish. Bila pakai saya akan sapu sikit lipbalm supaya takde la matte sangat kan. Kalau rase kering pulak bibir ni. 

Okay, that's it untuk shopping make up kali ni. Hehe. 

Bye.



1 comment: