Wednesday 28 March 2012

Tudung Bawal



Dulu-dulu tudung bawal popular sangat. Tapi bile keluar tudung ekin, ramai yang dah beralih pakai tudung ekin, cepat dan mudah katanya. Saya pun sama..penah jugak pakai tudung ekin, tapi tudung bawal tetap tak boleh tinggal. Rasa lebih selesa pakai tudung bawal dan rasa lebih sesuai dengan bentuk muka. Tudung ekin tu pakai juga bila nak cepat atau keluar pegi kedai yang dekat dengan rumah. Cepat, sebab sarung je..siap.

On the way ofis.

Ada juga try pakai shawl kadang-kadang. Saja nak bertukar angin, sekali-sekala.

Dengan kawan baik. Nampak tak ketidakselesaan saya?
Tapi kawan baik memang setia dengan shawl. Saya pulak setia dengan bawal.


Sekarang pun ramai remaja yang suka pakai shawl ala Hana Tajima. Saya pun penah cuba pakai..tapi that's it. No more Hana Tajima's. Leceh la nak lilit-lilit..pusing-pusing..pin sana, pin sini..hehe..Tapi bagi yang rajin tu, pakai la..huhu.. Bagi saya pakai tudung bawal kan senang, pin bahu kanan..pin bahu kiri..siap..!!

Ni gambar tahun 2009.
Bawal je..dulu kini dan selamanya..:)


Bawal lagi. 



Masa konvo. To be save and confident, pakai bawal je.





Sampai sekarang i prefer tudung bawal. Paling suka bawal plain. Senang nak matching dan simple. Less is more, remember? Sekarang tudung bawal dah popular balik. Just check out aidijuma. Tudung bawal oleh Datin Norjuma. I bought 3 plain bawal aidijuma. Another one is Rina Salleh Collection (RSC) pun ada tudung bawal jugak. Saya beli sampai 20 helai..!! Jual sikit kat ofismate dan roomate,selebihnya pakai sendiri. Sampai abang posmen tu pun tanya nak berniaga ke?? Dua hari berturut-turut terima bungkusan tudung bawal..haha..

2 comments:

  1. http://yunnycollections.blogspot.com/2012/03/new-tudung-bawal-for-sale.html

    nah tudung bawal. cpt la promote skit. haha

    ReplyDelete
  2. hehe...sempat lagi tu promote..

    ReplyDelete