Thursday 9 August 2012

Young and successful

Muda dan berjaya. Siapa yang tak nak jadi macam tu kan. Saya rasa itu adalah impian semua orang. Nak berjaya dalam usia yang muda. Kalau dulu kita tengok orang yang dah berusia je yang berjaya tapi sekarang orang muda pun boleh, dan dah buktikan yang mereka pun boleh berjaya di usia muda. Dan yang paling best  adalah mereka adalah wanita. Ingat orang lelaki je yang boleh berjaya, orang perempuan pun boleh okey... Sebab sekarang orang perempuan pun bekerja keras untuk keluarga.

Vivy Yusuf
Image: Google

She is much younger than me. But look at her and her Fashion Valet.net. It is a huge achievement. But, dont just look at her achievement instead look at how she work for it. Her dedication, hardwork,persistence and many more. Ciri-ciri orang berjaya yang tak semua orang ada. Tapi semua itu boleh dipupuk dan ditanam dalam diri semua orang. Janji ada kemahuan untuk mencapai sesuatu. I love reading her blog, Proudduck.com. Saya sendiri macam dah addicted je nak baca blog die hari-hari.

Hanis Haizi
Image: Google


Hanis Haizi pun muda juga, one year older than me. But look what she has achieved in just 2,3 years. Kalau rajin google, semua orang tahu yang Hanis Haizi buat bisnes Premium Beautiful by Hai-O dan sekarang she is one of the top agent and dan paling best die pegang income 6 angka. Kalau baca blog Hanis ni, you can read how she has transformed. That is why i said, kejayaan datang dalam pelbagai bentuk. Tapi semuanya hanya akan datang dan menjadi bila ada kemahuan, kerja keras dan usaha yang berterusan.

Dan bila peluang datang, kita kena kuatkan semangat dan grab peluang tu. Kalau kita asyik tunggu dan lihat je..lambat laun kita juga yang rugi. Masa tak pernah nak tunggu kita, so apa saja yang datang cepat-cepat grab dan kuatkan semangat untuk jadi orang yang berjaya macam mereka-mereka ni. InsyaAllah..:)

P/s: Seribu langkah bermula dengan satu langkah pertama.

No comments:

Post a Comment