Wednesday 29 August 2012

DILEMA BADAN CANTIK

Kebanyakan wanita sememangnya ada keinginan berbadan cantik dan menarik. Untuk suami dan juga untuk keyakinan diri. Yelah..semua orang suka melaram kan..so, mesti la perlukan bentuk badan yang cantik. Baru lah pakai baju apa pun cantik. 

Tapi kadang-kadang ada juga yang bersikap defensive dan denial bila bercerita bab badan cantik ni. Kononnya husband tak kisah. Ada ke suami-suami kat luar sana yang tak kisah? Maybe ada la segelintir kan.. Tapi majoriti lelaki suka melihat wanita terutamanya isteri sendiri berbadan cantik dan menarik. Lagipun, kan dah jadi tanggungjawab kita untuk berhias untuk suami. :) Niat tu yang penting.

Bagi saya sendiri, saya memang pentingkan kecantikan. Bukanlah melaram sakan..tapi sentiasa mahu memastikan diri kelihatan menarik. Kalau pakai baju tapi nampak lemak sana-sini, it turns my mood off nak keluar berjalan-jalan. Untungnya sesiapa yang kurus tu kan..hehe.. 

Bagi wanita yang suka menafikan tu..itu perkara biasa saya rasa. But deep in their hearts, mesti la keinginan nak berbadan cantik tu ada kan. Ada banyak cara, awak pun boleh kelihatan cantik. Sama ada awak willing untuk invest atau pun kerah tenaga 4 kerat anda untuk kelihatan cantik dengan exercise. Itu pilihan masing-masing. Bagi kebanyakan modern mums yang sibuk dan tidak cukup masa, of course they are willing to invest sedikit. Macam saya jugak..:) 



Another reason why saya nak berbadan kecil dan cantik adalah sebab saya nak kelihatan ringan dan nampak sihat dan cergas. Bagi saya ramai wanita zaman sekarang yang pentingkan kecantikan dan at the same time nak sihat. Zaman sekarang macam-macam penyakit ada kan. Its better to prevent it than to cure it. :)

Kepada wanita yang masih lagi takut-takut nak kelihatan cantik, tepuk dada tanya selera... Saya sayang suami saya. Anda mcm mana?


No comments:

Post a Comment