Monday 23 September 2013

Nak kurus? Jom cuba tips ni.

Ramai orang yang nak kurus. Termasuk la yours truly ni. Biasa la, bila dhlepas bersalin ni, banyak kawasan yang mengembang. Hehe. Azam saya nak dapatkan balik pre-pregnancy weight. So, far tggal 1 kg lagi nak kena reduce. Setakat ni dah reduce 2 kg dah. Kadang-kadang macam Yoyo jugak berat ni. Kejap turun cepat, kadang lama dan benor nak turun. Sabor je..T_T

Kat sini saya nak share beberapa tips untuk turunkan berat badan. 


  1.  Makan 5 - 7 hidangan yang kecil berbanding 3 hidangan besar. Pagi saya breakfast kuih 2 biji and segelas ESP Shaklee. Pukul 10 makan 2 biji kuih lg.  Hehe. Lunch makan nasi tapi kuantiti kecil je. Pukul 3 lebih makan biskut 2, 3 keping.
  2.  Jangan skip hidangan. Nanti metabolisme badan anda turun. Itu tak membantu anda untuk  kurus.
  3. Minum air mineral/putih byk-byk yea. Air putih tak de kalori. Yayy!
  4. Kawal nafsu makan. Setiap kali rasa nak makan byk, psycho diri sendiri supaya takut akan lemak berlebihan. Hehe.
  5. Ambil supplemen protein sebagai snek anda. ESP Shaklee is the best!
  6. Ambil suplemen multivitamin yang baik. Contohnya vitamin Shaklee. Kekurangan nutrisi boleh menyebabkan nafsu makan anda meningkat. So, ambil vitamin untuk cukupkan kekurangan nutrisi dan seterusnya membantu anda untuk mengawal nafsu makan. Senang kan? Makan vitamin je terus berubah jadi sopan santun masa makan dan bukannya harimau lapar lg :)

Cukup sharing untuk hari ni. Nanti saya kongsi lagi yea. Yang penting jom sihat dengan Shaklee.
Saya ada harga menarik vitamin Shaklee untuk anda!

Email: littleprincess_diana@yahoo.com

No comments:

Post a Comment