Thursday 19 September 2013

Cantik

Sebut pasal cantik, semua org nak kelihatan cantik. Kulit cantik, badan cantik. Bonus perangai elok..lagi cantik la jadinye :) Cantik pada sesetengah orang sangat subjektif. Makna cantik tu terpulang kepada orang yang melihat.

Semua orang cantik sebenarnye. Cuma masalahnye adakah kita memelihara kecantikan itu dengan baik? Keadaan kulit boleh berubah seiring dengan perubahan usia. Hormonal changes. Lepas berkahwin dan bersalin pun akan ada perubahan pada kulit dan juga tubuh badan. Itu la yang saya sendiri lalui. Dan saya rasa ramai juga wanita lain yang telah berkahwin dan bersalin melalui perubahan ni.

Bila dah macam ni, saya rasa penjagaan luaran tidak lagi mencukupi. Sampai bila nak tepek foundation tebal, concealer, bedak berlapis-lapis. Tambahan bila ada anak kecik, masa nak menepek pun tak cukup. Hehe. Nak makeup pun tak sempat. Ala kadar je.

Seronoknya tengok kulit orang cantik, licin, sihat. Tak make up tebal pun still nampak cantik. Yang penting kulit sihat dan tak kusam. Bagi saya biar tak putih melepak, gomak..asalkan kulit glowing dan sihat. Itu dah memadai. Bonus, jimat masa make up..boleh bagi perhatian yang lebih kepada anak. 




Walaupun sekarang takde la muda anak dara, dah jadi mak dara pun. Hehe. Kesihatan dan kecantikan still kena jaga and kena extra jaga kot. Before masuk 30an, better jaga dari awal,kan? Macam saya memang dulu pun dah ambil supplemen cuma tak konsisten. Makan vitamin main-main je. Tapi bila dah makan vitamin Shaklee, tak sampai seminggu boleh nampak perbezaan dari segi condition kulit serta tenaga. Rasa seronok sangat. Lega kulit dah back to normal and ada tenaga untuk menguruskan anak. Takde la lesu sepanjang masa. 




Saya harap saya akan konsisten makan vitamin Shaklee dan kekalkan tahap kesihatan serta kecantikan. Walaupun tidak la cantik sangat pun. Hehe. Walaupun sihat serta sakit tu datangnye dari Allah swt tapi kita perlu juga ambil initiative untuk memelihara kesihatan serta kecantikan kulit yang diberi kepada kita. 

Set skincare Shaklee 


Berminat dengan set skincare? 
Dapatkan harga terbaik dari saya.
Email saya: littleprincess_diana@yahoo.com
ID: 932730
Saya akan guide anda cara pengambilan vitamin dengan betul.




No comments:

Post a Comment