Sunday 26 May 2013

Sayang Badan Tak?

Kalau sayang badan, pakai la korset atau bengkung.

Percaya atau tak lepas 6 bulan bersalin, sampai sekarang saya masih pakai korset untuk menggantikan bengkung tradisional. Kalau tak hari-hari pun at least 5 kali seminggu.

Of course bila pakai bengkung it sounds like teruk dan sebenarnya memang masa mula-mula pakai je rasa sendat. Hehe. Tapi lepas tu..takde masalah dah. Selesa je pun. Dan bila pakai korset, automatically it will create a feeling of lega..yang badan kita takde la nak mengembang sangat berbanding dengan tak pakai korset. Tapi dari experience saya, memang bila pakai korset, perut tak buncit berbanding dengan tak pakai. So, it does have an effect. Sekarang ni kalau tak pakai memang rasa tak best. Actually risau badan kembang to be honest.

Saya ada dua korset. Premium Beautiful dan juga Triumph. PB dan Triumph, saya boleh kata PB lagi selesa. Much more comfortable actually. Maybe sebab tu la kot harga PB ni mahal..sebab memang dia berkualiti tinggi. Actually bila kita tengok je dah boleh tahu PB memang high quality. Bila dah pakai lagi la boleh rasa betapa berkualitinya PB ni. Antara PB and Triumph,i still prefer PB because it is really comfortable. Kalau pakai dari pukul 7 pagi - 7 malam pun takpe.

Saya memang perlukan korset sebab saya bersalin secara c-section.  Lepas bersalin memang tak pakai apa-apa bengkung/korset. Ada cuba pakai selepas 2 minggu tapi rasa sakit kat tempat ceaser. Rasanya lepas sebulan baru pakai bengkung selang seli dengan korset. Risau sangat badan kembang, so before dia kembang..baik la kita prevent dulu. Takut nanti menyesal. 

Another good things about PB from my experience is it helps my bowel system. Hehe. Sebelum ni saya memang ada masalah, 3-4 hari sekali baru ke tandas which is not good la kan. Sebab kita kena buang, kalau tak buang macam-macam toksin terkumpul dalam badan kita. Tapi bila pakai PB, alhamdulillah..boleh kata hari-hari ke tandas. 

Dan lagi satu, lepas bersalin mungkin sebab saya breatfeeding, so lambat datang period. Tapi lepas pakai PB secara konsisten, period datang dan tepat pulak time masa last datang period sebelum pregnant dulu. So, dari situ saya notice PB memang membantu melancarkan perjalanan darah dan menstabilkan hormon dalam badan. No wonder ada testimonial yang mengatakan PB boleh bantu wanita untuk conceive baby. Apa-apa pun semuanya dengan izin Allah swt, tapi kita juga kena la berusaha. :)

Ini adalah daripada experience saya sendiri memakai PB. I do noticed good result seperti mana yang dikatakan. And i'm happy with it.:) I think you guys also should experience it yourself. 


For more info PREMIUM BEAUTIFUL corset & business.
Call/Sms
Diana 013-3359200



No comments:

Post a Comment