Wednesday 29 May 2013

Believe It or Not?


Just nak share another good result of wearing PB. Maybe sebelum ni saya share testimonial atau pengalaman orang lain pakai PB. Tapi bila dah pakai sendiri, seronok pulak nak share pengalaman diri sendiri.

Kali ni nak cerita good effects of PB on my strechmark. Actually masa pregnant hari tu, berat taklah naik sampai 70kg walaupun almost la...berat saya 67kg before bersalin. Tapi berat saya naik mendadak masa pregnant 7 bulan. Time tu perut memang besar giler. Pegi mana-mana, orang asyik tengok perut je. Hehe. Sebab berat naik mendadak, nurse pun bising..kena minum air gula la. Tak best okey!.

Besarkan perut.

Because of that, one day husband tetiba perasan ada garis-garis halus kat perut saya. Hahh!! Cepat-cepat pegi tengok kat cermin and yes...dah ada strechmark. Arghhh..!! Bersusah payah saya sapu Bio Oil dari kandungan 3 bulan lagi..tapi dah hujung-hujung ada juga strechmark. Frustnye! Dan bermula la episod garu menggaru sebab tak tahan sangat. Walaupun oarang cakap jangan garu nanti berbekas strechmark tu..tapi memang tak boleh tahan.To be honest, strechmark saya memang teruk juga. Sampaikan masa pegi checkup baby..malu kat doktor. Tapi redha je..hehe dan positifkan diri, " ala..orang lain pun ada strechmark gak..".

Ni bukan perut saya. Nak tunjuk perut sendiri malu. Hehe. Pic credit to mr.google.
after bersalin. Nightmare!! Ni pun bukan perut saya jugak. Hehe.

Bila dah lepas bersalin, lagi lah buruk perut ni. Dengan gelebehnye..parut strechmarknye.. Buruk benor! Segan kat husband..T_T. Tapi the GOOD NEWS is..after couple of month wearing PB parut strechmark tu macam dah pudar je. Ingat lagi masa baru lepas bersalin tu mengadu kat mak pasal strechmark..mak kata biasa la tu..nanti hilang, tapi ambil masa jugak sebab mak saya dulu pun lama baru hilang. Sedih la time tu sebab perut buruk kan..nak kena tunggu lama baru nak dapat perut yang elok balik. Tapi tak sampai berapa bulan lepas pakai PB bekas parut dah pudar dah. Huhu. Pakai PB je..takyah susah-susah sapu lotion Franch Oil oil ke apa kan. Tapi kena pakai secara konsisten okey. Tak nak pakai seminggu, pastu bulan depan pulak baru nak pakai. Memang la susah nak nampak kesan die kalau camtu. Kalau camtu jangan salahkan PB okey..salahkan diri sendiri. Hehe.

So. moral of the story..PB works on my parut strechmark. I am happy with the result :)




FOR MORE INFO PREMIUM BEAUTIFUL CORSET & BUSINESS
CALL/ SMS
Diana 013-3359200

No comments:

Post a Comment