Wednesday 2 October 2013

Kurus dan sihat.

I always wanted to be thin. Bukan sebab pun..reason yang paling mudah nak cakap of course la because i want to look good. But the other reason is..i do not want to feel heavy. Kalau badan naik, rasa sangat berat. Bila badan berat mula la macam malas je kan. 

Sebab tu la saya nak sangat kurus. Tak nak tebal-tebal. Lagi pun sekarang dah ada anak yang tengah membesar dan aktif. Kena banyak bergerak. I need to be fit to chase her. Huhu. 



Memang banyak produk slimming kat pasaran tapi dari dulu sampai la sekarang..tak pernah sekali pun cuba. Entah..tak berani la. Walaupun banyak testitmoni-testimoni yang baik tapi saya still tak berani. Paling kurang pun saya amik supplemen untuk kurus. Lebih selamat rasanye. Before kahwin dulu saya pernah amik lecithin to help me reduce. Disamping exercise la kan. 

Bercakap pasal lecithin, Shaklee pun ada lecithin jugak. Dan sangat disyorkan untuk sesiapa yang nak turunkan berat badan. 

  • Ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye..ianya memecahkan lemak). Lecitin juga mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian… Pengambilan yg disyorkan adalah  4000mg sehari.

  • Sebagai pengemulsi semulajadi, lecithin mempunyai kesan ‘melekat pada lemak’….dalam kata ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu ‘terapung’ dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran.
Saya pilih untuk kurus dengan cara yang sihat. Sebab takde jalan mudah untuk kurus. Gunakan cara yang sihat dan selamat. Dan yang paling penting kena konsisten. Ambil supplemen, exercise, jaga makan. I'm sure boleh kurus lah. 

Nak ambil supplemen pun kena tahu cara yang betul untuk consume yea. Bukan apa, ianya untuk memastikan yang segala khasiat supplemen tu dapat diserap dengan baik oleh badan kita. 

So, dapatkan vitamin anda dari saya dan saya akan guide anda cara pengambilan supplemen Shaklee dengan betul.

Diana
ID: 932730
Email:littleprincess_diana@yahoo.com
Call/SMS/Whatsapp: 
013-3359200


No comments:

Post a Comment