Monday 5 November 2012

HENDAK SERIBU DAYA

Allah tidak akan mengubah nasib seseorang, melainkan dia sendiri yang mengubahnya.. It is very true. Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih. Walaupun macam tu, ramai diantara kita yang nak macam-macam, tapi alasan juga macam-macam. Lumrah kehidupan manusia. 

Walaupun macam mana pun, bila kita nekad hendak mengubah hidup..pasti akan ada jalan untuk kita. Yang penting kita jangan putus semangat, contohi orang yang berjaya dan rajin berusaha. Jangan ingat orang yang berjaya tu, semuanya goyang kaki..bukan macam tu yea... Hidup sentiasa ada cabarannya, kalau tidak bukan hidup namanya.

Dan saya rasakan perubahan hidup tak pernah mustahil dengan menjalankan perniagaan. Ramai yang dah buktikan. So..apa yang kita tunggu lagi. Masa tak pernah pun menunggu kita. Setiap hari umur kita makin meningkat. Komitmen bukan makin berkurangan, malah makin bertambah. Tapi itu adalah sebahagian daripada kehidupan kita. Just go with the flow and mengambil apa sahaja peluang yang ada untuk kita tingkatkan taraf hidup kita. 

Dalam bisnes Premium Beautiful ini sendiri pun ramai yang dah buktikan yang bisnes ni memang boleh membuahkan hasil. 

Effa and E :)
Effa, the one on the left, salah seorang business partner dan juga mentor saya. Asalnya Effa hanya kerja sebagai kerani Gred 17. Tapi sekarang Effa dah pun retired dan fokus kepada bisnes and she is the next CDM, iaitu pangkat tertinggi dalam bisnes Premium Beautiful dengan income sekurang-kurangnya 5 angka. Siapa sangka kan.. Kalau Effa dah berjaya buktikan, sekarang giliran kita pula untuk mengikut jejak langkah Effa. 

E pula my direct leader yang banyak memberi tunjuk ajar, but of course ilmu untuk dituntut takkan pernah habis. Dalam bisnes, kita kena la ada ilmu, baru boleh berjaya. Macam mana nak berjaya dengan otak dan tangan kosong kan. Dan, saya sendiri tak pernah kenal dengan E or Effa sebelum ni. We just know each other from FB and phone je. I've met E few times and looking forward to meet Effa pulak lepas ni and also the other business partners.

Hanis Haizi
Hanis Haizi memang salah seorang figure dalam bisnes Premium Beautiful yang tak perlu nak diperkenalkan lagi dah. Semua orang adore her and want to be like her. She also started from zero and now look where she is. Hanis pun dulu just an ordinary housewife je.

All i can say is that life transformation is never impossible with Premium Beautiful. Semuanya bergantung kepada niat kita dan sama ada kita betul-betul nak atau tidak. That's it, full stop. Kalau kita mahukan kehidupan yang lebih baik, eloklah mulakan dari sekarang, sementara kita masih ada kudrat untuk dikerah. Sebab masa muda la untuk kita bekerja kuat, beri kesenangan kepada keluarga dan kepuasan kepada diri sendiri. 

WITH PREMIUM BEAUTIFUL, EVERYTHING IS POSSIBLE.
TOGETHER WE ACHIEVE MORE. 


Lets PM me for more details and be my business partner.
Littleprincess_diana@yahoo.com
or
013-359200

No comments:

Post a Comment