Friday 3 January 2014

Cara minum ESP Shaklee.

Assalamualaikum...

Hai...

Semua orang dah tahu kot yang ESP ni adalah antara produk Shaklee yang BEST SELLING & HOT DEMAND. Ramai yang suka minum ESP. Dahla sedap, banyak khasiat dan kebaikan pulak tu. Saya sejak minum ESP, tak risau dah asyik nak lapar atau lesu sepanjang hari.

Kalau dulu, balik keje mesti melepek baring. Tak larat nak main-main dengan anak dah sebab rasa macam penat sangat. Padahal bukan keje angkut batu pun. Tapi letihnya mengalahkan orang buat rumah. 

So, disebabkan ramai yang suka ESP ni, hari ni saya nak kongsi cara saya minum ESP. At least can give you guys some ideas macam mane nak minum ESP :).

Antara resepi ESP saya:

1. ESP + susu Nespray

2. ESP + susu Ducth lady

3. ESP + Horlicks

4. ESP + Milo



Selalunya saya akan minum 2 kali sehari, pagi dan petang. Sukatan dia saya suka letak 1 sudu ESP dalam susu. Bancuh dalam shaker supaya ESP dalam larut dalam susu dan tak berketul-ketul.

Elakkan bancuh ESP dengan air panas supaya khasiat dia tak hilang. Dan jaga ambil ESP lebih daripada 3 sudu sehari okey. Maksimum 3 sudu. So, kalau minum dua kali sehari, sekali minum paling banyak 1 1/2 sudu ESP.

Tapi yang paling saya suka mesti la ESP + susu Nespray. Tapi masa mula-mula minum dulu saya campur dengan Yougurt Bliss. Sebab actually saya tak suka susu or susu soya. Tapi sebab nak juga rasa kebaikan ESP, saya minum dengan yougurt drink. Boleh tahan la rasa dia. Tapi bila cuba minum dengan susu Nespray, alamak...tersedap la pulak..hehe. So, sampai sekarang saya suka campur dengan susu Nespray.

Saya paling suka minum ESP ni sebab dia boleh buat kita tak lapar. Bila tak lapar kurang la makan dan dapat maintain diet. Huhu. Memang bonus sangat untuk sesiapa yang nak jaga berat badan tu.


Berminat nak cuba ESP?
Whatsapp je..
013-3359200


No comments:

Post a Comment